Philips 6000 series 32 PFL 6606H/12

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 6000 series 32 PFL 6606H/12 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Jos Glorie 11-05-2014

Gekocht in 2011, hetzelfde jaar is de DISPLAY LCD vervangen (onder garantie), nu in 2014 weer hetzelfde probleem.
Ditmaal geen garantie meer en wordt dus een duur geintje!
Volgende keer toch maar een Samsung

Jacobyn 18-06-2012

Haarscherp beeld bij uitzendingen in HD.
En de uitzendinggemist app vind ik geweldig.
Internetten met de afstandbediening is geen succes. Maar daar zijn app's voor te downloaden. Mits je een tablet/mobiel hebt met Appel of Android...
Tot op heden altijd zeer tevreden geweest over het gebruiksgemak van Philips. En ook bij deze TV weer prima.
Mijn display moest na twee maanden vervangen worden - beeld bleef zwart, wel geluid - waardoor ik de duurzaamheid momenteel als slecht beoordeel.

Quck 05-06-2012

ik heb deze TV gekocht ter vervanging van een hele oude TV (25 jaar).
De geluidskwaliteit valt me niet tegen na alle recentie's hierover gelezen te hebben.

De beeldkwaltiet is super. Ik schrok er zelf een beetje van zo scherp als het was.
De TV is aangesloten op een SACD LX50 van Pioneer die het videobeeld ook nog eens upscaled naar 1080P.
Dat is nog meer genieten van de goedkope DVD-tjes.

Buiten de standaard mogelijkheden die de meeste TV's van vandaag de dag hebben heeft deze een SD card ingang en is het een smart TV.

Dit alles is vrij eenvoudig te installeren en te gebruiken. geen handleiding nodig gehad die er overigens ook niet bij zit.

De vormgeving daar valt over te twisten en de duurzaamheid moet het nog uitwijzen.
Maar deze TV voor een een prijs van 379 is een koopje die je niet mag laten liggen bij Redcoon.

Merijn1982 06-03-2012

Ik heb de tv aangeschaft, omdat het beeld rustig oogt. Het is niet van dat fletse/felle beeld, eerder wat meer mat. Als je digitale tv kijkt, en met name HD, dan is de beeldkwaliteit subliem. Alle details worden zichtbaar.

Het design is mooi strak, geen lak randen zoals bij vele tv's wel het geval is. Ook het gebruiksgemak is goed, eenvoudig menu. Afstandsbediening is niet echt handig, beetje goedkoop, klein apparaatje.

Wat ik erg jammer vond is dat de aansluitmogelijkheden van randapparatuur beperkt zijn tot de nieuwere generatie van aanslutingen. De oude vertrouwe rood/witte tulpkabel waarmee je vroeger je tv op audioset aansloot, werkt niet op deze tv. Zorg dus dat je audio set is voorzien is van nieuwere aansluitingen.

Ik ben over het algemeen zeer tevreden over de tv.

wieowie 23-03-2012

Kun je mij vertellen of deze tv ook AVI bestanden ondersteunt? Alvast dank

roelandh97 04-03-2012

Heb deze tv nu bijna 2 maanden in bezit, bevalt uitstekend.

Ik begon met zoeken naar een tv met Full HD, LED-tv, Ziggo-gecertificeerd, 100Hz en goede reviews. Ik kwam al vrij snel op deze uit, en Philips vond ik ook een goed merk.
Begin januari besteld, na 3 dagen binnen.

Ik kijk hiermee digitale tv van Ziggo met een smartcard + CI+ module, werkt uitstekend, beeld is haarscherp. Het geluid is prima voor een tv, maar voor muziek laat hij soms te wensen over.

Het gebruiksgemak laat ook te wensen over, de menu's van Philips vind ik een tikkeltje onhandig werken, op Sony-tv's zijn ze veel simpeler.

Deze tv heeft ook NET tv, met o.a. Twitter, Facebook, YouTube en Uitzending Gemist. Intypen met de afstandsbediening is vreselijk, maar het is ook geen computer.
Ik heb ook de Philips MyRemote app gedownload voor mijn iPod Touch, nu kan ik hem gebruiken als afstandsbediening, al wil hij nog wel eens crashen.

Ik gebruik deze tv ook in combinatie met mijn PS3, werkt ook prima.

JackNH 27-12-2011

Ik zocht een betaalbare televisie met de volgende specificaties: Full HD, LED, minimaal 100 Hz, 32 inch en geen 3D of Ambilight of andere flauwekul. Dan zijn er eigenlijk maar twee toestellen op de markt die hieraan voldoen: de Philips 32PFL6606 en de Samsung UE32D5000. De 32PFL5606 viel bij mij af omdat het een 100 Hz "PMR" toestel is en vermoedelijk dus geen echte 100 Hz TV. Het prijsverschil tussen deze drie toestellen was te verwaarlozen (20-40 euro).

Ik heb toen voor de 32PFL6606 gekozen en wel om de volgende redenen. De Philips is 400 Hz "PMR" terwijl de Samsung heeft 100 Hz "CMR" is. Nu is het wel zo dat de fabrikanten een marketingspelletje spelen met deze Hertzen, en dat je ze onderling niet kunt vergelijken. Maar ik ga er toch van uit dat de Philips dan toch een iets snellere processor heeft die beter kan omgaan met bewegende beelden (sport, actiefilms). Verder vond ik de Philips afstandsbediening er moderner en logischer uit zien, en tot slot is een klein beetje chauvinisme mij ook niet vreemd. Exit de Samsung dus.

De 32PFL6606 is mogelijk niet overal verkrijgbaar. De 32PFL6626 bestaat ook, maar het enige verschil in de specificaties dat ik kan ontdekken is dat de 6626 een iets hoger wattage speakers heeft (2x10W vs 2x14 W). Vanwege het vrij forse prijsverschil (+/- 150 euro) koos ik natuurlijk voor de 6606. Nog meer audio-opmerkingen: ik merkte geen audio-out signaal op de SCART aansluiting. Mijn Hifi-set heeft geen optische ingang dus daar moet ik nog wat anders op verzinnen. Ook heeft de TV geen Dolby Digital, in tegenstelling tot de Samsung.

Over de Philips TV ben ik meer dan tevreden. Het design is mooi, er zit een stevige voet aan en het beeld is uitstekend. Minpuntje: bij het scannen op de analoge UPC kabel werden diverse zenders niet gevonden. Deze moest ik met de hand toevoegen aan de hand van de zendertabel op de UPC website. Ik betwijfel of iedere koper daartoe in staat is, ondanks de gebruikersvriendelijkheid van het toestel.

Ik merk dat ik ook nu nog regelmatig de fout in ga met de afstandsbediening. Er zit een "dubbele ring" op voor de resp. de cursortoetsen en voor P+, P-, Home, Back. Ook tast ik wel eens mis met de geluidstoetsen (V+, V-, mute) en de knoppen 1, 2 en 3. Vervelend. De gekleurde toetsen voor Teletekst had ik liever onderop gehad.

Het aanzetten van de TV duurt zo'n 10 seconden. Analoog zappen zit op iets minder dan 1 seconde per zender. Dat is langer dan bij mijn analoge beeldbuis, maar nog net acceptabel. Digitaal zappen (Digitenne) zit op iets meer dan 1 seconde. Ik heb alleen de Digitenne Free-to-Air zenders getest, niet de betaalde zenders met een CI+ kaart of DVB-C, dus over de zapsnelheid daarvan kan ik niets zeggen.

De 6606 is een SmartTV. Dat wil zeggen dat je hem op je thuisnetwerk kunt aansluiten via Ethernet of een (niet bijgeleverde) WLAN dongle. Bij mij zit ie op Ethernet. Er zit een browser op, die op zich prima is (Opera), maar het blijft behelpen in vergelijking met een PC. De kwaliteit van de NetTV apps van Philips varieert. De helft is gewoon bagger. Mijn favorieten zijn: Uitzending Gemist, Buienradar, Dailymotion (HD!), Dumpert, Eredivisie, Nu.nl en Cinetrailer. De filmpjes op Youtube zijn leuk, maar de Youtube app is een draak. Invoeren van zoekwoorden gaat moeizaam via de afstandsbediening. Als test had ik een USB toetsenbord aangesloten. Philips blijkt een klassieke fout te maken, namelijk denken dat je een Nederlands toetsenbord gebruikt als je in Nederland woont. Minpuntje, want het zijn bijna altijd US-Internationaal toetsenborden.

Wat mij stoort is dat de achtergrondkleur bij Teletekstpagina's varieert. Normaal zou dit altijd zwart moeten zijn, maar donkerblauw en donkerpaars zie ik ook regelmatig. Geen idee waar dit op slaat.

De SmartTV kan ook content afspelen vanaf een (DLNA) PC of mediaspeler of vanaf een USB stick. Het werkt, maar hou er rekening mee dat niet alle bestandsformaten ondersteund worden. Wat dat betreft is het geen vervanger voor een echte PC of mediaspeler als je een zware downloadert bent.

Een pluspunt van Philips is dat je ook een app voor iOS of Android kunt downloaden om de TV te bedienen of om content af te spelen. Het is me nog niet gelukt dit te testen want mijn TV hangt niet op dezelfde draadloze router als mijn telefoon. Hierdoor kan mijn telefoon de TV niet vinden. Helaas is het ook niet mogelijk om op de app het (interne) IP adres van de TV in te voeren.

Al met al voldeed de TV prima aan mijn verwachtingen.

laskas 26-01-2012

wat bedoel je met geen audio-out signaal op de SCART aansluiting.wij hebben een philips dvd hometheatre system hts3154 met scartaansluiting,heb ik dan geen geluid bij films kijken,of geen geluid via de radio of cd van dit setje,hoop op een duidelijk antwoord

Marcel ook de leek 21-02-2012

Beste Jack,

Ik heb hetzelfde als jij, geen optische ingang op mijn receiver. Hoe bevalt het om de koptelefoon aansluiting te gebruiken? Is er veel kwaliteitsverlies van het geluid? Zit de kabel niet hinderlijk in het zicht?

Dank je voor de complete review,

Marcel

JackNH 15-04-2012

De koptelefoonaansluiting zit aan de zijkant maar heeft een aantal centimeter vrije ruimte. Als er een kabel in zit zie je die dus niet. Op de voet van de TV bevestigd zit een rubberen kabelgeleiding. Die gebruik ik om de diverse kabel bij elkaar te binden.

De voet is zwart, maar niet van hetzelfde materiaal als het frame. Hij lijkt van glas of plexiglas. Persoonlijk vind ik hem niet glimmen of anderszins opvallen.

Op een SCART aansluiting zit normaliter een pinnetje "audio-out" zodat je SCART kunt gebruiken om je Hifi-set op de TV aan te sluiten. Bijvoorbeeld via een SCART-naar-tulp kabel. Maar deze TV heeft dat dus niet. In plaats daarvan gebruik ik de koptelefoonaansluiting en dat werkt.

JackNH 30-12-2011

Kleine aanvulling:

- De TV heeft een hoofdtelefoonaansluiting en die heb ik gebruikt om hem op mijn Hifi-set aan te sluiten. Hiervoor heb ik een 3,5 mm jack naar 2x tulp kabeltje gekocht.

- Philips is in zee gegaan met Videoland voor het huren van films, terwijl Samsung met Pathé werkt. Bij Philips moet eerst de gehuurde film gedownload worden op een SD geheugenkaartje voordat je kunt kijken (nog niet getest).

- Ik bedoelde Vimeo en niet Dailymotion bij de lijst favoriete apps. Dailymotion werkt op zich ook goed, maar Vimeo is net even mooier en heeft betere content.

- Na een reorganisatie van mijn thuisnetwerk is het gelukt om de Philips smartphone app 'MyRemote' te gebruiken. Is zeker een aanwinst! Je kunt er bijna alles mee doen als met de gewone afstandsbediening, en dat door het hele huis heen (want Wifi). Alleen is de MyRemote app minder geschikt voor blind zappen omdat een touchscreen geen voelbare feedback geeft. En helaas geeft de app ook niet de status van de TV weer, dus je weet niet op welke zender of Teletekst pagina hij staat of dat er naar NetTV wordt gekeken enz.

- Ik heb Windows Media Player ingesteld als DLNA server en op zich werkte dat wel. Maar echt gebruikersvriendelijk gaat dat niet op WMP en niet alle content was zichtbaar op de Philips TV. Ik had gehoopt om gebruik te maken van de DVD speler op mijn computer om films digitaal af te spelen in plaats van via SCART, maar dat lukte niet.

2ptrck 03-02-2012

Ik heb even een vraagje over de voet bij deze tv.
Is de kleur van de voet percies hetzelfde als het frame van de tv of is deze meer glimmend zwart?
Ik heb in de winkel de 6626H gezien en die had dezelfde mooie geborstelde metalen kleur als het frame om de beeldbuis. Maar meen me te herinneren dat ik de 6606H ergens met een glimmende voet heb gezien!
Kan iemand mij daar mee helpen??
Thanx

Wim353 07-11-2011

Een prima tv. De installatie verliep soepel, zij het dat hij een rommeltje maakte van de zenders (van de kabel). Van de meeste klopten de namen niet dus die moesten hernoemd en verplaatst worden. Hij heeft een mooi scherp beeld en een grote inkijkhoek. De kwaliteit van uitzending gemist (NetTV) is even goed als dat van de kabel.

Enkele minpuntjes:
- Het starten duurt wat lang (15 tot 20 sec.)
- Het is niet mogelijk zenders weer weg te halen uit de lijst.
- Je kan een favorietenlijst maken door bepaalde zenders te selecteren. Alleen is deze selectie weer weg als de tv uit en aan geweest is. Deze optie is dus eigenlijk niet bruikbaar.

daisyflower 29-12-2011

Dag Wim,

zou je mij even kunnen zeggen hoe je de zenders kan hernoemen? Ik krijg namelijk enkel de cijfers op mijn televisie wanneer ik deze wil hernoemen, en niet de letters...

Alvast bedankt.

Wim353 19-01-2012

Daisyflower,

Het wijzigen van de naam is eenvoudig. Zoek de zender via FIND. Via OPTIONS kan de naam aanpassen. De letters kies je door de cijfertoetsen meerdere keren in te drukken zoals bij een mobieltje.

Groeten,
Wim

wimdevries 17-09-2011

TV net geïnstalleerd, inclusief Net TV. Fluitje van een cent binnen 10 minuten klaar.
Beeld is als je intuïtief de kleurenschema's volgt die bij de instelling worden gegeven heb je jouw(!!) fantastische beeld.
Geluid is ook prima.
En nu dus op je TV: uitzending gemist, buienradar en nog wat apps. waaronder facebook.
Dat Internet en Televisie niet helemaal lekker voor elkaar zijn blijkt ook nu, maar het werkt wel, al is het beeld wat (uitzending gemist) korrelig en wat gehannes bij bijv. buienradar om het gewenste plaatje te krijgen, maar dat ligt dus niet aan de Televisie.
Absolute aanrader.

wimdevries 07-11-2011

nav vraag carola2: wireless is mij niet gelukt, met draad werkt het prima bij mij(TV zoekt zelf verbinding!).
Je vraag over de SD kaart kan ik je niet beantwoorden

carola2 29-10-2011

Beste Wim,
Bedankt voor je review!
Ik computer nog met een 'draadje' (geen wireless netwerk). Kun je dan ook Net tv erop aansluiten? Of gaat dat moeilijk? En heb jij ervaring met deze tv en SD cards? Bijvoorbeeld dat je je SD card van je digitale camera in de tv stopt en zo je foto's en filmpjes kunt delen? En heb je via je tv ook al geskyuped of kan dat niet?
Hopelijk kun je mij verder helpen met deze vragen. Alvast bedankt!
Carola

FlatHead 13-08-2011

Dit is mijn achtste TV die ik via een internetaankoop heb gekocht. Helaas heb ik ze allemaal terug moeten sturen vanwege slechte 2D kwaliteit!

Deze LED TV van Philips (32") is een van de weinige op de markt met een uitstekende kijkhoek en een volledige afwezigheid van clouding, edge bleeding en flashlighting. Ik heb veel Samsungs (e.g D6***, D7***, D8*** en Sony's (EX, NX, HX) LED TVs gezien en getest en de beeldconsistentie is bij deze merken beduidend slechter. Vooral de Samsungs hebben last van een hoge gamma-shift en contrast verlies onder iedere kijkhoek en vreselijk veel last van clouding en flashlighting. Sony's hebben dit euvel ook maar in mindere mate, helaas is het zwart bij Sony donkerblauw...

Gordijnen dicht en licht uit is mogelijk met deze TV. De zwartwaarden zijn consistent over het gehele oppervlak en er zullen dus geen ergenissen ontstaan van oplichtende hoeken of grijswaarden wanneer u in "letterbox" modus kijkt. Zwart is zwart en consistent. De vidoeprocessing is superieur, weinig halos en artefacten bij snelle beelden.

Helaas heb ik deze nieuwe TV moeten routeneren vanwege een dode pixel en een dode subpixel. Een scherm moet volledig goed zijn. Als ik een auto koop dan moeten alle lampjes van het dashboardverlichting werken. Ook moeten er vier wielen zijn en niet drie.

Maar: ik zal deze TV opnieuw bestellen en houden als er geen dode (sub)pixels zijn.

3D interesseert me niet en heel eerlijke gezegd NetTV ook niet. De afstandsbediening mist een aantal knoppen (EPG) en de volume, ch+/- etc. werken wat onhandig. Het menu is wat traag. Deze TV speelt geen .mkv bestanden af welke een DTS geluidspoor hebben, deze dienen naar "ac3" te worden geconverteerd. Tevens is het niet mogelijk snel vooruit en terug te spoelen wanneer een film of serie wordt afgespeelt via een externe USB hardeschijf. Jammer

CONCLUSIE:

Koop deze TV vanwege het paneel wat er in zit en niet de toeters en bellen. Schaf een mediacenter aan die alle bestandsformaten leest en fatsoenlijke navigatie toelaat.

Zoekt u een spartaanse TV waarvan de 2D kwaliteit erg goed is, dan voldoet deze Philips. Zoekt u toeters en bellen, koop dan een andere toestel.

Richard_naamalgebruikt 23-12-2011

Hehe eindelijk een review waar ik ook wat aan heb. Vraagje: Philips zegt min of meer dat deze tv beter geluid heeft dan de 7606. Ik zou mij kunne voorstellen dat bij deze tv de ruimte van de ambilight die hier niet op zit gebruikt is als klankast voor de luidsprekers. Heb je enig iede of er echt verschil is, of is dat alleen maar een verkoop praatje? Zat te twijfelen tussen de 7606 en deze 6606 en omdat deze voor de slaapkamer is bedoeld heb ik geen behoefte aan 3d of ambilight. Als het beeld net zo goed is als de 7606 dan kan de ±€150verschil dus schijnbaar in mn zak houden. Richard

ferryo 25-12-2011

Hallo flathead dank voor deze duidelijke review ik heb op basis van deze review heb ik deze tv aangeschaft en ben niet teleurgesteld ten op zichte van onze vorige lcd scherm van 4 jaar oud een zeer grote verbetering en na de Philips goed ingesteld te hebben kan ik weinig verschil zien met b.v een goede plasma scherm (Pioneer Kuro) zwart is ook echt zwart het contrast is erg goed.
Ik kan dit scherm dan ook zeker aanbevelen.
Instellen gaat snel en zelf intergratie met mijn netwerk is zo ingesteld.
Prijs/kwaliteit wat mij betreft een dikke 10